آشنایی با تولیدکنندگان پروفیل در ایران+ ۹ تولیدکننده قوطی پروفیل

پروفیل باکیفت را از کدام شهر و کدام کارخانه بخرید؟
انتشار: 1399/09/10
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
آشنایی با تولیدکنندگان پروفیل در ایران+ ۹ تولیدکننده قوطی پروفیل
تولیدکنندگان پروفیل - 4:26 دقیقه

 

پروفیل‌ها مقاطع فولادی توخالی هستند که سطح مقطع آن‌ها می‌تواند دایره، مستطیل، مربع یا بیضی‌شکل باشد. تنوع در اشکال این مقطع فولادی باعث می‌شود تا مصرف‌کننده بتواند بسته به کاربرد خود انتخاب بهتری داشته باشد. اگر از مصرف‌کنندگان این مقطع فولادی هستید، باید در مورد کارخانه پروفیل ایران یا شرکت‌های تولید کننده پروفیل در ایران اطلاعات کافی داشته باشید. ما در این مقاله با معرفی تولیدکنندگان پروفیل و ارائه نکاتی در مورد انواع و قیمت پروفیل به شما کمک خواهیم کرد. اگر جزو علاقه‌مندان حوزه آهن و فولاد هستید و تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد قوطی و پروفیل به دست آورید می‌توانید راهنمای خرید پروفیل را مطالعه کنید.

 

 

پروفیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل‌های فولادی از موادی شامل آهن، کربن، منگنز، تیتانیوم، وانادیوم و زیرکونیوم ساخته می‌شوند. پیشینه تولید پروفیل‌های فولادی به اوایل قرن 19 می‌رسد. شخصی به نام وایتهاوس (Comenius Whitehouse) موفق به ساخت اولین پروفیل در انگلستان شد. بعدازآن با پیشرفت علم و متناسب با اهداف کاربردی مختلف، کاربردهای این مقاطع فولادی روزبه‌روز رشد و توسعه یافت. پروفیل‌های فولادی را می‌توان با جوشکاری یا استفاده از یک فرآیند تولید بدون درز برای اهداف مختلف ساخت. تفاوت در روش تولید روی کارکرد پروفیل‌ها تأثیرگذار خواهد بود. حتی هرگونه تغییر در اندازه قطر و ضخامت می‌تواند باعث تغییراتی در استحکام و انعطاف‌پذیری پروفیل‌ها شود؛ بنابراین هنگام خرید پروفیل‌ها باید به‌تمامی این نکات دقت نمایید.

 در حالت کلی انواع پروفیل به ۲ دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1. پروفیل صنعتی

2. پروفیل ساختمانی

 

پروفیل‌های صنعتی در ساخت خودرو، دوچرخه، لوله‌های گاز، سیستم‌های گرمایش و لوله‌کشی و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد. پروفیل‌های ساختمانی نیز برای ساخت درب و پنجره به کار می‌روند.

 

تصویر کارخانه پروفیل

معرفی 9 کارخانه برتر تولیدکننده پروفیل ایران

در حال حاضر کارخانه‌های بسیاری در ایران مشغول به ساخت پروفیل هستند که در بخش معرفی کارخانه تولید پروفیل به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اغلب کارخانه‌های تولید پروفیل در ایران دارای فناوری به‌روز بوده و به همین دلیل کیفیت محصول نهایی آن‌ها کاملاً قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی است. 9 کارخانه تولید پروفیل آهن عبارت‌اند از:

 

1. پروفیل کیان پرشیا- تهران

کیان پرشیا کار خود را از سال 1380 با تولید انواع لوله قطور فولادی همچون لوله اسپیرال و لوله درز مستقیم و مقاطع پروفیل فولادی در تهران شروع کرد. پروفیل کیان پرشیا یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کارخانه است که شهرت زیادی دارد. شرکت کیان پرشیا در حال حاضر انواع لوله‌ها و قوطی‌های صنعتی و ساختمانی در سایز و ضخامت‌های متنوع تولید می‌کند و انواع پروفیل‌های در و پنجره (کلافی، لنگه دری، رومی، مکزیکی) را در سبد محصولات خود دارد. این کارخانه یکی از تولیدکنندگان پروفیل برتر ایران به شمار می‌رود.

 

2. شرکت جهان پروفیل پارس- تهران

شرکت جهان پروفیل پارس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پروفیل برتر کشور است که در سال 61 در تهران آغاز به فعالیت نمود. این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل بخشی از محصولات خود را هم به خارج از کشور صادر می‌کند. قیمت پروفیل جهان نسبت به کیفیت آن مناسب بوده و خریداران زیادی دارد. پروفیل جهان پارس، در دو نوع باز و بسته تولید می‌شود.

 

 

3. شرکت نورد لوله یاران- تهران

شرکت نورد لوله یاران در سال 1382 در شهرک صنعتی شمس آباد تأسیس شد. محصولات تولیدی شرکت به‌طور خلاصه شامل قوطی و پروفیل مربع و مستطیل، پروفیل‌های ساختمانی باز و بسته، پروفیل درب و پنجره، لوله‌های ساختمانی و صنعتی ازجمله لوله‌های گاز خانگی و شهری، آب و شوفاژ می‌شود.

 

قیمت روز پروفیل یاران

 

4. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا- اصفهان

کارخانه لوله و پروفیل آپادانا در سال 1383 در شهرک صنعتی جِی استان اصفهان تأسیس شد. در حال حاضر این کارخانه یکی از تولیدکنندگان پروفیل برتر کشور است.

 

انواع پروفیل کارخانه لوله و پروفیل فولاد آپادانا

40*40*2

80*40*2.5

90*90*3

100*100*4

135*135*4

 

5.شرکت صدرا پروفیل- تهران

شرکت صدرا پروفیل تهران در سال 81 در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران با ظرفیت تولید سالیانه 180 هزار تن تأسیس شد. قیمت پروفیل صدرا مناسب بوده و از کیفیت مطلوبی هم برخوردار است. در حال حاضر این کارخانه به تولید انواع لوله‌های صنعتی و داربستی، انواع  قوطی پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، انواع پروفیل در و پنجره و مقاطع باز مشغول است.

 

برای اطلاع از مشخصات لوله داربستی، مقاله لوله داربستی چیست را مطالعه کنید

 

6. شرکت لوله و پروفیل صابری- تهران

شرکت لوله و پروفیل صابری در سال 1387 در شهرک صنعتی عباس‌آباد به‌منظور تولید انواع پروفیل‌های فولادی درزجوش و باز، پروفیل‌های چهارضلعی، پروفیل‌های در و پنجره و چهارچوبی آغاز به فعالیت کرد. این کارخانه یکی از به‌روزترین کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل ایران است که از جدیدترین ماشین‌آلات بهره می‌برد.

 

پروفیل لنگه دری

 

7. کارخانه تهران شرق- تهران

این کارخانه در سال 80 به‌منظور تولید انواع لوله و پروفیل‌ صنعتی و ساختمانی در منطقه صنعتی خاتون‌آباد پاکدشت آغاز به فعالیت نمود. از مهم‌ترین محصولات سبد تولیدی کارخانه تهران شرق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

محصولات کارخانه تهران شرق

 

این کارخانه یکی از تولیدکنندگان پروفیل برتر ایران بوده و بخشی از محصولات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، ارمنستان و گرجستان صادر می‌کند.

 

قیمت روز پروفیل تهران شرق

 

8. گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو

این مجموعه صنعتی در سال 61 تأسیس شد؛ اما نخستین محصولات آن 11 سال بعد و در سال 72 وارد بازار شدند. محصولات کارخانجات تولیدی صنعتی کچو شامل انواع قوطی، پروفیل و لوله بوده و با نام تجاری فولاد گستر حداد وارد بازار می‌شوند. پروفیل‌های تولیدی این کارخانه بیشتر به نام پروفیل گستر حداد معروف است.

 

9. شرکت پروفیل نیکان- اصفهان

پروفیل نیکان اصفهان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ قوطی و پروفیل است که انواع پروفیل، قوطی، زهوار و چهارچوب درب در را تولید می‌کند.

 

پروفیل بسته

 

چند نوع پروفیل داریم؟

پروفیل‌های بر اساس سطح مقطع، کاربرد و وزن تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به هر یک از این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم:

 

1. تقسیم‌بندی از لحاظ مقطع پروفیل

انواع پروفیل‌های تولیدی از لحاظ مقطع به ۲ دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند. مقاطع HAT، U، I و Z که بیشتر مصارف ساختمانی دارند جزو پروفیل‌های باز محسوب می‌شوند. قوطی، لوله، پروفیل درب و پنجره (سپری کد ۵۰۷ و کلافی کد ۵۰۹، لنگه دری ۵۰۸، پروفیل‌های کرکره برقی و پی‌وی‌سی) هم جزو پروفیل‌های بسته به شمار می‌روند.

 

 

2. تقسیم‌بندی ازلحاظ کاربرد پروفیل

پروفیل‌های تولیدی از لحاظ کاربرد به ۲ دسته پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شوند. پروفیل‌های ساختمانی بر اساس روش تولید در ۳ دسته پروفیل‌های نورد گرم، نورد سرد و مرکب (ترکیبی از نورد گرم و سرد) طبقه‌بندی می‌شوند.

 

3. تقسیم‌بندی از لحاظ وزن پروفیل

وزن یکی از دلایلی است که باعث تفاوت در قیمت پروفیل می‌شود. معمولاً پروفیل‌های موجود در بازار بر اساس وزن پروفیل تولیدی به ۳ دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

انواع پروفیل

 

  • پروفیل‌های سبک: پروفیل‌های سبک را «قوطی مبلی» نیز می‌نامند که مقاطعی بسته، ظریف و توخالی بوده که طی فرایند نورد سرد از ورق روغنی تولید می‌شوند.
  • پروفیل نیمه سنگین: قوطی، نبشی، ناودانی، سپری و لوله جز پروفیل‌های نیمه سنگین محسوب می‌شوند.
  • پروفیل سنگین: پروفیل سنگین از مقاوم‌ترین پروفیل‌های بازار بوده که از ورق سیاه با ضخامت 1.5 میلی‌متر به بالا تولید می‌شود.

 

 

آدرس کارخانه چقدر در مورد تصمیم‌گیری برای خرید پروفیل مؤثر است؟

در خرید مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن و پروفیل باید به آدرس کارخانه‌ها توجه زیادی کنید؛ زیرا خرید پروفیل از کارخانه‌ای که از محل پروژه شما دور باشد هزینه حمل‌ونقل زیادی را روی دستتان می‌گذارد.  بهتر است پروفیل را از کارخانه‌هایی که در نزدیک پروژه شما هستند تهیه کنید.

 

تغییر در قیمت پروفیل به چه عواملی وابسته است؟

تغییر در قیمت پروفیل برای خریداران این محصول بسیار مهم است. اگر شما هم یکی از این افراد هستید باید بدانید علاوه بر نوسانات ارز، میزان عرضه، قیمت آهن، قیمت ورق‌های فولادی، ضخامت و برند ورق فولادی و تنوع سبد محصولات تولیدکننده جزو عوامل تأثیرگذار روی قیمت پروفیل است.

در این مقاله 9 تولیدکننده پروفیل ایران و انواع پروفیل تولیدی آنها و همچنین برندهای پروفیل را مورد بررسی قرار دادیم تا درنهایت بتوانید با داشتن این اطلاعات بهترین خرید را داشته باشید.

 

سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

9 تولیدکننده برتر پروفیل ایران عبارت‌اند از:

 

1. پروفیل کیان پرشیا- تهران

2. شرکت جهان پروفیل پارس- تهران

3. شرکت نورد لوله یاران- تهران

4. کارخانه لوله و پروفیل آپادانا- اصفهان

5.شرکت صدرا پروفیل- تهران

6. شرکت لوله و پروفیل صابری- تهران

7. کارخانه تهران شرق- تهران

8. گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو

9. شرکت پروفیل نیکان- اصفهان

پاسخ :

 در حالت کلی انواع پروفیل به ۲ دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

 

1. پروفیل صنعتی

2. پروفیل ساختمانی

پاسخ :

پروفیل‌ها مقاطع فولادی توخالی هستند که سطح مقطع آن‌ها می‌تواند دایره، مستطیل، مربع یا بیضی‌شکل باشد. پروفیل‌های فولادی از موادی شامل آهن، کربن، منگنز، تیتانیوم، وانادیوم و زیرکونیوم ساخته می‌شوند.

نظرات
وحید
دوشنبه 10 بهمن 1401
سلام پروفیل درجه ۲که خیلی خرابه نباشه کدوم کارخونه قیمتش پایین تره تناژ زیاد بخوام ممنون میشم کسی که میدونه راهنمایی کنه
مدیر سایت
دوشنبه 10 بهمن 1401
سلام و درود کارشناسان ما جهت اعلام توضیح سوالتان با شما تماس خواهند گرفت
زیبا خرداد
دوشنبه 17 مرداد 1401
سلام وقتتون بخیر..برای صادرات پروفیل میتونم از راه واتساپ باهاتون در ارتباط باشم ؟
مدیر سایت
دوشنبه 17 مرداد 1401
سلام وقت بخیر
بله کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت
محمد عبدی
یکشنبه 21 آذر 1400
باسلام پروفیل ۳×۸۰×۱۲۰ نیاز دارم . عزیزان قیمت دارید ؟ به مقدار زیاد می خواهم...
مدیر سایت
یکشنبه 21 آذر 1400

سلام،

لطفا با شماره 43000023-021 تماس بگیرید. کارشناسان فروش آسرون در خدمت شما هستند.

ارسال نظر جدید