5 نکته ضروری برای خرید میلگرد کوثر اهواز

آیا می‌دانید وزن میلگرد اهواز چقدر است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
انتشار: 1400/09/08
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
5 نکته ضروری برای خرید میلگرد کوثر اهواز

 

اگر قصد خرید میلگرد دارید و پروژه شما در جنوب یا جنوب غرب کشور واقع شده، میلگرد کوثر اهواز انتخاب مناسبی برای شما به نظر می‌رسد. در این مقاله علاوه بر مشخصات میلگرد کوثر اهواز، جدول وزن میلگرد اهواز و نحوه خرید میلگرد کوثر اهواز شرح داده شده تا پس از خواندن آن، با خیالی راحت اقدام به خرید این محصول کنید:

 

 

 با تاریخچه کارخانه میلگرد کوثر اهواز آشنا شوید

کارخانه نورد کوثر اهواز از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران محسوب می‌شود که پروژه احداث آن در سال 1381 در زمینی به مساحت 90.000 متر آغاز شد و در سال 1383 به پایان رسید. گروه ملی صنعتی فولاد ایران از قدیمی‌ترین کارخانه‌های نورد فولاد در کشورمان است که در سال 1342 احداث شده و علاوه بر کارخانه کوثر اهواز، دارای چند زیرمجموعه دیگر است که شمش، تیرآهن، لوله و انواع محصولات مفتولی را تولید می‌کنند.

 

خط تولید نورد کوثر اهواز

قرارداد تأمین تجهیزات خط نورد این کارخانه، در سال 1375 با شرکت دانیلی (Danieli) ایتالیا منعقد شد و اجرای صفر تا صد خط تولید کارخانه میلگرد کوثر اهواز بر اساس مشخصات فنی دانیلی و توسط متخصصین داخلی، در سال 1383 به اتمام رسید.

 

وزن میلگرد اهواز

 

 وزن میلگرد اهواز چقدر است؟

کارخانه میلگرد کوثر اهواز انواع میلگرد آجدار، نبشی، ناودانی و تسمه را تولید می‌کند، اما میلگرد آجدار مهم‌ترین محصول این کارخانه است. جدول زیر، وزن سایزهای مختلف میلگرد اهواز را نشان می‌دهد، برای اطلاع از وزن میلگرد سایر کارخانه‌ها، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

گرید میلگرد

سایز

وزن میلگرد اهواز (Kg)

وزن جدول اشتال (Kg)

A2

8

4.5

5

10

7

7.5

A3

12

10.5

10.7

14

15

14.6

16

20

18.9

18

25

24

20

30

29.7

22

34.8

35.6

25

46

46.2

28

57

58

32

76

75

جدول 1: وزن هر شاخه از میلگرد کوثر اهواز در مقایسه با جدول اشتال

 


اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب میلگرد اهواز صحبت کنیم، ممکن است در نگاه اول وزن سبک‌تر آن در مقایسه با وزن جدول اشتال، یک عیب محسوب شود اما وقتی قیمت میلگرد اهواز را با قیمت میلگرد سایر کارخانه‌ها مقایسه می‌کنیم، قیمت پایین‌تر، وزن سبک‌تر را تبدیل به یک مزیت می‌کند. همچنین استفاده از تجهیزات وارداتی از کشور ایتالیا و استاندارهای بین‌المللی متعدد برای تولید میلگرد، از دیگر مزایای میلگرد کوثر اهواز است.

 

مشخصات محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز

 

 آیا مشخصات محصولات کارخانه نورد کوثر اهواز را می‌ دانید؟

همان‌طور که در بالا خواندید، کارخانه کوثر اهواز میلگرد، نبشی، ناودانی و تسمه تولید می‌کند. مشخصات هر یک از این محصولات را در ادامه می‌خوانید:

 

 

مشخصات میلگرد اهواز

میلگرد کوثر اهواز در 2 نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. نوع ساده این میلگرد را در سایزهای 10 تا 40 میلی‌متر عرضه می‌کنند و نوع آجدار آن نیز در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری می‌سازند که در حال حاضر، سایزهای 14 تا 25 میلی‌متر آن در بازار موجود است. روی تمام شاخه های میلگرد اهواز، علامت اختصاری GCT درج می شود که از  طریق آن می توانید از اصالت این میلگرد مطمئن شوید.
نورد کوثر اهواز انواع میلگردهای کلاف ساده و آجدار را نیز در سایزهای 6.5 تا 10 میلی‌متر عرضه می‌کند. 
نبشی، ناودانی و تسمه این کارخانه در حال حاضر در بازار موجود نیست.

 

استانداردهای میلگرد کوثر اهواز

 

 میلگرد کوثر اهواز بر اساس کدام استانداردها تولید می ‌شود؟

همانند سایر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، کارخانه میلگرد کوثر اهواز نیز موظف ست تا میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132 تولید کند. در این استاندارد، انواع میلگرد ساده و آجدار بر اساس جدول زیر دسته‌بندی شده است:

 

دسته‌بندی

علامت مشخصه

میلگرد ساده

س 240

میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی)

آج 340

آج 350

میلگرد آج‌دار جناغی (یکنواخت یا دوکی)

آج 400

آج 420

میلگرد آج‌دار مرکب

آج 500

آج 520

 

میلگرد اهواز در انواع س 240، آج 340، آج 350 و آج 400 تولید می‌شود. همچنین گروه ملی گروه ملی صنعتی فولاد ایران مدعی است که میلگردهای این کارخانه با استانداردهای بین‌المللی زیر نیز مطابقت دارد:

 

•    ASTM A615
•    JIS G3112
•    GOST 380 ST و GOST 5781
•    ISO 6935
•    BS 4449

 

 روش خرید میلگرد کوثر اهواز چگونه است؟

برای خرید میلگرد کوثر اهواز 4 راه پیش روی شما است: خرید مستقیم از درب کارخانه، خرید از بورس کالا، خرید از بازار آهن و خرید آنلاین. خرید مستقیم از درب کارخانه، مشکلاتی مثل هماهنگی با برنامه زمانی و حجم خرید بالای یک تریلی را به همراه دارد که این مشکلات، در خرید از بورس کالا تشدید می‌شود، چرا که مدت‌زمان تحویل در این روش طولانی‌تر بوده و حداقل خرید برای اشخاص حقیقی 20 تن است. همچنین در خرید از بورس کالا، شما چاره‌ای جز انتخاب سبد میلگرد مشخص‌شده توسط کارخانه را ندارید و ممکن است در این سبد سایزهای موردنیاز شما موجود نباشد.
در خرید از بازار آهن هم مشکلاتی مثل عدم جوری جنس و موجود نبودن برخی از سایزها وجود دارد. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای خرید میلگرد و سایر مقاطع فولادی، خرید آنلاین از سایت‌هایی مثل آهنگر است. در این سایت می‌توانید قیمت روز میلگرد کارخانه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و با یک تماس تلفنی، مشاوره رایگان نیز بگیرید. فقط پیش از خرید هر میلگردی، مطالعه راهنمای خرید میلگرد را فراموش نکنید.

 


اطلاع از مشخصات میلگرد کوثر اهواز مثل وزن میلگرد اهواز و نحوه خرید میلگرد کوثر اهواز به شما کمک می‌کند تا با مقایسه این اطلاعات با مشخصات سایر میلگردها، با دید بازتری اقدام به خرید کنید. تنها به خاطر داشته باشید که همانند هر مقطع فولادی دیگر، قیمت میلگرد نیز به قیمت آهن و نوسانات آن وابسته است.
 

مسعود تاجیک
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

همانند سایر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، کارخانه میلگرد کوثر اهواز نیز موظف ست تا میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132 تولید کند. در ساخت این میلگرد از استانداردهای بین المللی ISO، BS، JIS و GOST نیز استفاده می‌شود.

پاسخ :

میلگرد کوثر اهواز در 2 نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. نوع ساده این میلگرد را در سایزهای 10 تا 40 میلی‌متر عرضه می‌کنند و نوع آجدار آن نیز در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری می‌سازند.

پاسخ :

وزن و قیمت میلگرد اهواز نسبت به سایر کارخانه‌های رقیب، کمتر است. وزن این میلگرد در بازه پایینی جدول اشتال قرار دارد.

نظرات
نجات بیت سخری
پنجشنبه 19 مرداد 1402
برای شناژ لازم دارم
مدیر سایت
پنجشنبه 19 مرداد 1402

سلام و درود

کارشناسان فروش ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

ارسال نظر جدید